Experience the Local, LIKE A LOCAL
We are pioneering local culture industry by providing local-like experiences to anyone.

ABOUT LIKE A LOCAL

We connect and innovate diverse local factors.
Developing big data solutions based on each individual’s preferences.

We are a tour-tech start-up, providing the most trending local information by developing big data solutions.

Providing links to local people and developing local tour-activities and contents.

We provide local experience service operated by local people based on our ask-answer matching service provided.

Providing language barrier-free e-commerce service.

We devised automatic translation for posting function based on each language setting, allowing C2C trading experiences to any individuals by overcoming language barriers, thereby narrowing down information gap and providing reasonable price.

Our Platform

Platform 1

HanGuoWenWo (韩国问我, Ask Korea) A comprehensive Korea information channel targeted for Chinese-speaking tourists.

Since the start in September 2017, having the core user base in China mainland and spreading to HongKong/ Macau and Taiwan, the service has become the largest Korean travel information channel for Chinese-speaking FITs.

Within its main focus on Korea traveling information, 韩国问我 also provides other information ranging from studying abroad in Korea to living essentials and medical cares by its ask-answer mechanism, contents and assorted curations. The service also customized travel experience for FITs by connecting and selling local tours and activities.

Platform 2

ADAPKO (Adapt to Korea) A Korean-styled e-commerce platform, targeted for expatriates & visitors of Korea.

Started servicing in May 2020, a C2C & Korean goods e-commerce platform.

Adapko is aimed to provide the users with wide ranges of Korean products from household goods, food to electronics and cosmetics at reasonable prices by devising convenient system.

What We Do

OUR SERVICE

Contents-base Advertisements

We plan and post contents for branding advertisements on our services and SNS. Each contents are organized to give the most helpful information based on traveling individuals’ perspectives.

Mediating Tour-Activities

Our service inflow is driven from travel planning stage travelers and based on their interest, we recommend and mediate our affiliated companies’ tour-activities.

Developing and Providing FIT Exclusive Services

We plan local FIT contents with local governments and commercialize the contents, focusing on blending the local and travelers by providing a smart and convenient way.

E-Commerce

Selects and provides exceptional services by our app and web.

Providing Data Solutions

We provide data usage corresponding solutions by organizing data sets based on our acquired internal database.

Like a local on

PRESS

중국인 관광객 유치를 위해 중국인 여행객들에게 국내 여행정보를 제공하는 ‘라이크어로컬’과 업무협약을 체결했다. 구 관계자는 “축제·맛집·숙소·명소·시티투어버스 등 관광정보뿐 아니라 강남 특화 콘텐츠인 의료관광 서비스 등을 다국어서비스로 제공할 것”이라며 “더강남이 명실상부한 세계 속 강남을 이끌 것”이라고 했다.

더 보기 >>
서울신문
서울신문 | 2019.11.27 관광·환경·교통·민원 정보 ‘더강남’에 쏙… 세계에 스마트강남 심다

국내 유일의 중국인 관광객 대상 한국여행 질문답변 서비스인 ‘한국원워(韩国问我)’ 론칭 이후 1년 반 만에 월 평균 방문자 수 5만 명을 기록 중인 라이크어로컬이 최근 본격적인 사업 확장에 나섰다. 라이크어로컬이 이토록 빠르게 성장할 수 있는 이유는 바로 자사의 주요 서비스인 ‘한국원워’의 편리함과 특별함 때문이다.

더 보기 >>
Layout 1
세계여행신문 | 2019.05.23 유망스타트업 소개 "라이크어로컬 - 중화권 여행객 대상 한국여행 질문답변 플랫폼"

관광 스타트업 라이크어로컬이 한국관광공사 베이징지사와 함께 중화권 자유여행객(FIT) 대상으로 대한민국 지역관광 상품을 개발하는 ‘한국 로컬여행 서포터즈’ 활동을 시작한다.

더 보기 >>
머니투데이
머니투데이 | 2019.04.19 라이크어로컬, 한국관광공사 베이징지사와 ‘한국 로컬여행 서포터즈’ 활동 시작

건국대는 학생 창업 기업인 투어테크 스타트업 주식회사 '라이크어로컬'이 최근 판교 스타트업 캠퍼스에서 열린 '2018년 글로벌 모바일 인터넷 개발자대회(MIC) 한국 예선전'에서 우승을 차지했다고 19일 밝혔다.

더 보기 >>
디지털타임스
디지털타임스 | 2019.03.19 라이크어로컬 중국 투자대회 우승

제주창조경제혁신센터(센터장 전정환, 이하 센터)는 혁신창업거점 W360(더블유 삼육공)에 블록체인·빅데이터 분야 스타트업 7개사가 입주를 완료했다고 밝혔다.

더 보기 >>
플래텀
플래텀 | 2019.11.21 제주 창업거점 ‘W360’에 입주한 블록체인·빅데이터 스타트업들

2016년 설립된 라이크어로컬은 ‘현지인처럼(like a local)’이라는 기업 이름답게 외국인도 현지인처럼 한국 구석구석을 여행할 수 있게 돕는 동명의 여행 가이드 플랫폼을 모바일 애플리케이션(앱) 형태로 서비스하고 있다.

더 보기 >>
이코노미스트
이코노미스트(중앙시사매거진) | 2018.05.21 [4인 4색 청년창업 성공담] 전공과 취미 살려 준비하니 창업도 술술

PARTNERS

Likealocal delivers exceptional user experiences and by collaborating projects with various influential partners, we attempt to raise the value of the local cultures.